Dag 5

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Vad är kärlek?
Det beror väl helt på vem man frågar. Och vilken typ av kärlek det är. Kärlek till ett djur, den kärleken är den absolut starkaste enligt mig, skrev ett "tal" om det i svenskan i skolan en gång, slutade med att vi satt och grät.
Kärleken till ett djur är också den som jag verkligen har upplevt på riktigt. Just nu har jag en extrem kärlek till mina underbara katter, hundar och den finfina Bonfort. Känslan av att veta att dom nån gång kommer lämna mig går inte att beskriva och det rullar en tår ner för mina kinder varje gång jag tänker på det.
Men känslan när man hör krafsandet på ytterdörren av ett par tassar när man kommer hem, eller gnäggandet i hagen när man kommer till stallet, det är den mest underbara känslan som finns.
Och allt man upplever tillsammans med varandra. Det är bara så underbart.

Jag skulle kunna skriva en hel roman genom att försöka sätta ord på att förklara kärlek.
Men jag ska skona er från det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0