Dag 2

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Min första kärlek.

Min första kärlek var aldrig till en viss person. Det va inte till en häst heller som säkert många som känner mig skulle tro.
Det va till ett band, inget vanligt band heller, ett rockband som för mig är the one and the only.
Ingen mindre än Backyard Babies.
Ända sedan jag för första gången hörde deras musik döna ut ur högtalarna har jag varit förälskad och kommer aldrig, verkligen aldrig glömma första gången jag såg dom live, på trädgårn i Göteborg. Det va den absolut lyckligaste dagen i mitt liv. Att få stå där, längst fram vid högtalarna och bara höra musiken döna ut. Det går inte att beskriva känslan.
Det va verkligen kärlek, ren äkta fet kärlek.
Mitt rum har ända sedan den dagen varit tapeserat utav posters, bilder, autografer, ja allt. (Fram tills för nån vecka sen när nån pussy slet ner alla när jag hade fest. Jävlar när jag får veta vem det va!)
Kommer adrig glömma dagen då jag fyllde 15år och och öppnade ett utav paken och där i låg ett par kolsvart Backyard Babies converse. Och i lådan låg även en lapp, där dom hälsade grattis och en toppen dag med alla autografer. Så sinnes va det. Mamma hade berättat att hon hade fått ringa nån snubbe som jobbade med dem eftersom det var fel på deras hemsida så man kunde inte ändra skostolek. Och när hon fråga om dom hann komma till min födelsedag hade han sagt att jag skulle få med något extra. Och många kan tycka att det va en lite papperslapp.
Men nej. För mig va det ren kärlek.

Min röda arm och Dregen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0