Buse Bonfort!

Nu har Bonfort (hingsten vars kastrering gick fel) fått börja komma igång igen efter att stått still sen... Måste varit sen oktober/november ;o Han har varit ute i hage två dar tills han hoppade över staketet och eftersom ägarna är på semester så får han stå inne så länge.

Men han skulle iaf sättas igång nu, så hoppade upp på honom i ridhuset samtidigt som det va två andra där (ifall ngt skulle hända). Skritten gick jätte fint och det kändes lugnt, men traven. Då va det roligare att leka rodeo och försöka springa ikapp de andra hästarna xD Så skrittade lite till och bestämde mig sen för att longera honom istället.
Och det va nog tur, trava fanns inte på kartan utan det va bara att köra gärnet i galopp på linan som gällde! Så när de andra va klara i ridhuset så släppte jag honom lös och det va några rediga ärvarv han körde xD

Ganska glad att jag bestämde mig att hoppa av och inte va så envis som jag brukar. Han är juh trotts allt ca:175cm och bara 4år nu. Så får väl longera lite nästa vecka också och sen får vi väl se ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0